Pondělní zamyšlení

Máme tu advent a někteří z nás mají ve správě i nějaké ty ratolesti. Na jejich vánoční přání se zaměřila společnost Nielsen. Sice zkoumala preference amerických dětí a dospívajících, ale tuzemské poměry jistě nebudou příliš zaostávat. Dotazovala se nezletilých ve věku 6 až 12 let a nad třináct. Výsledky se až překvapivě shodují. Nejžádanějším dárkem je v představách zástupců obou věkových intervalů multimediální tablet Apple iPad. Zajímavé ale je, že mladší ročníky si jej přejí téměř v polovině případů. Starší jej preferují pouze ve čtvrtině. Dost možná je tento rozdíl způsoben jistou saturací. Marketing firmy Apple na šesti až dvanáctileté děti zjevně působí mnohem více než na starší. 30 procent si přeje iPod Touch a 27 procent iPhone. U starších je na druhém místě osobní počítač a na třetím čtečka elektronických knih. Ono to vůbec působí dojmem, že mladší děti chtějí najít pod stromečkem téměř vše, na co si vzpomenou. Pětina z nich chce i vlastní televizor, zatímco přes hranici 20 procent se v případě dvanáctiletých a starších dostal jen a pouze již zmíněný iPad. V přehledu dárků ještě figurují mobilní telefony a ve velké míře i herní konzole a jejich příslušenství. Mladší děti ještě v 17 procentech zatoužily pro přehrávači disků Blu-Ray, který starší žádají téměř ve stejné míře. Jde vedle televizorů a čteček elektronických knih o jediného zástupce spotřební elektroniky. Zbytek tvoří mobilní telefony, počítače, tablety nebo herní konzole. Velmi žádaným doplňkem je rozhraní pro bezdotykové ovládání herní konzole Xbox 360 neboli Kinect. Mezi pět nejžádanějších darů se umístil i multimediální tablet, míněno ne iPad. Pokuste se své ratolesti potěšit v duchu americké dětské poptávky. Nebo se nedržte globálních trendů a namísto elektroniky jim věnujte něco vpravdě analogového.

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....