Pondělní zamyšlení

Za měsíc budou pomalu končit vánoční svátky. Každoročně se ve vhodný čas věnujeme tipům na dárky z oblasti ICT, resp. jejich relativně exaktním výzkumům. Výjimku neuděláme ani letos. Po čem touží obyvatelé Spojených států optikou výzkumné společnosti Ipsos? Třetina amerických spotřebitelů uvažuje o pořízení multimediálního tabletu. Z této skupiny lidí, tj. ti, kteří jej svým blízkým koupí, chce jedna pětina ušetřit na ostatních dárcích. 8 procent respondentů uvedlo, že jejich horkým favoritem je zařízení Apple iPad mini. Jiných 8 procent zase favorizuje Microsoft Surface. 25 procent respondentů hodlá pořídit klasický rozměr Apple iPad, 15 procent upřednostní Amazon Kindle Fire a dalších 15 procent Samsung Galaxy. Tato čísla ilustrují potenciální rozdělení reálného trhu. Apple vloni v předvánočním období prodal 11 milionů tabletů iPad. Letos chce dodat na adventní trh 16 milionů klasických iPadů a 8 milionů menších iPad mini. Přejděme k osobním počítačům. 32 procent dotázaných chce pořídit notebook, 18 procent stále zajímají stolní počítače a 13 procent má v úmyslu pořídit ultrabook. Ačkoli se obchodníci snaží přesvědčit spotřebitele o tom, že Vánoce začínají již v září, výzkum ukázala, že většina ldí čeká s nákupy na konec listopadu. Do té doby nemá nakoupeno téměř žádné dárky na 72 procent Američanů. 28 procent respondentů uvedlo, že letos vydají – kvůli nárůstu daní - za dárky méně než vloni. 58 procent se fiskální problematikou nijak omezovat nehodlá. Dvě třetiny Američanů hodlají utratit stejnou částku jako vloni. Pětina vydá méně, desetina více. 60 procent chce nakupovat v obchodech blízko svého bydliště, aby ušetřili za benzín. On-line porovnávání cen produktů se věnuje 15 procent respondentů, 14 procent uvedlo, že vysloveně zkoumají nabídky. V kamenných obchodech chce nakupovat 26 procent dotázaných, 14 procent navštíví výhradně internetové obchody, zbytek bude oba způsoby kombinovat. Konzum nás živí, ale občas by někdo mohl udělat výzkum i na nějaké duchovní hodnoty.

Další komentáře

Podzim a zima (patrně) jen virtuálně

Svět konferencí (a nejen těch v IT) už znovu čelí karanténním opatřením. Ti, kdo odvážněji naplánovali své akce na počátek září je (někdy s odřenýma ušima) stihli realizovat, jiní je museli v předstihu několika dnů již podruhé během šesti měsíců zrušit. Zejména v případě mezinárodních konferencí je ale jasné, že virtuální podoba bude standardem. Firmy jako je Apple ukazují, že i keynote digitální konference či virtuální představení novinek mohou být odpovídajícím způsobem bombastické (Stevovo „Today we are introducing...

Nové pojetí bezpečnosti: rovnováha mezi rizikem, důvěrou a příležitostmi

Hledání rovnováhy mezi rizikem, důvěrou a příležitosmi je jedním z hlavních témat konference Virtual Gartner Security & Risk Management Summit, která je tento týden online streamována z Londýna a z níž bude INSIDE přinášet výběr zajímavostí a postřehů, podobně jako z některých konferencí a sympozií Gartneru v minulosti. Rizik, která nastoupila v posledních šesti měsících (a ani v několika nejbližších nás neopustí, jak naznačují čísla statistik MZ, akcelerovaných letním hurá uvolněním všeho za hranice rozumu ba příčetnosti) je celá řada. Souvisejí zejména...