Pondělní zamyšlení

Za měsíc budou pomalu končit vánoční svátky. Každoročně se ve vhodný čas věnujeme tipům na dárky z oblasti ICT, resp. jejich relativně exaktním výzkumům. Výjimku neuděláme ani letos. Po čem touží obyvatelé Spojených států optikou výzkumné společnosti Ipsos? Třetina amerických spotřebitelů uvažuje o pořízení multimediálního tabletu. Z této skupiny lidí, tj. ti, kteří jej svým blízkým koupí, chce jedna pětina ušetřit na ostatních dárcích. 8 procent respondentů uvedlo, že jejich horkým favoritem je zařízení Apple iPad mini. Jiných 8 procent zase favorizuje Microsoft Surface. 25 procent respondentů hodlá pořídit klasický rozměr Apple iPad, 15 procent upřednostní Amazon Kindle Fire a dalších 15 procent Samsung Galaxy. Tato čísla ilustrují potenciální rozdělení reálného trhu. Apple vloni v předvánočním období prodal 11 milionů tabletů iPad. Letos chce dodat na adventní trh 16 milionů klasických iPadů a 8 milionů menších iPad mini. Přejděme k osobním počítačům. 32 procent dotázaných chce pořídit notebook, 18 procent stále zajímají stolní počítače a 13 procent má v úmyslu pořídit ultrabook. Ačkoli se obchodníci snaží přesvědčit spotřebitele o tom, že Vánoce začínají již v září, výzkum ukázala, že většina ldí čeká s nákupy na konec listopadu. Do té doby nemá nakoupeno téměř žádné dárky na 72 procent Američanů. 28 procent respondentů uvedlo, že letos vydají – kvůli nárůstu daní - za dárky méně než vloni. 58 procent se fiskální problematikou nijak omezovat nehodlá. Dvě třetiny Američanů hodlají utratit stejnou částku jako vloni. Pětina vydá méně, desetina více. 60 procent chce nakupovat v obchodech blízko svého bydliště, aby ušetřili za benzín. On-line porovnávání cen produktů se věnuje 15 procent respondentů, 14 procent uvedlo, že vysloveně zkoumají nabídky. V kamenných obchodech chce nakupovat 26 procent dotázaných, 14 procent navštíví výhradně internetové obchody, zbytek bude oba způsoby kombinovat. Konzum nás živí, ale občas by někdo mohl udělat výzkum i na nějaké duchovní hodnoty.

Další komentáře

Oculus VR: Beat Games i Business Solutions

Beat Games - GDC 2019

Koupě herního studia Beat Games společností Oculus by mohla být jen dalším úspěšným exitem české herní scény, podobně jako tomu bylo před pár měsíci v případě Warhorse Studios. Beat Games, které v Praze založili slovenští „expati“ Ilavský a Hrinčár společně s českým hudebníkem Beckem, jsou ale zvláštním případem – jejich Beat Saber se totiž stala zcela zásadním herním počinem ve světě virtuální reality. V mnohém navíc připomíná jiné historické přelomové hry, například Tetris – hru jejíž princip zná...

S CyberTruckem Tesla konečně utočí na US trh

Nově odhalený Tesla Cybertruck je svým způsobem prvním skutečně frontálním útokem na tradiční automobilový trh, jemuž již řadu let dominují coby nejprodávanější vozidla Picku-upy a SUV, zejména legendární řada Ford F, která je nejprodávanějším na tomto trhu stabilně po víc než čtvrt století – z trůnu ji nikdy nedokázala sesadit ani Toyota Corolla, přestože celosvětově drží v počtu prodaných vozů primát s více než 44 miliony kusů (v r. 2016). Modelová řada F překonala hranici 34 milionů...