Tři klíčové funkce digitálního obchodu.

Digitální byznys bude důležitý na každém kroku nákupní cesty zákazníků. Podle analytiků společnosti Gartner je proto nezbytné, aby digitální obchod či prodejna (digital store), jedno z aktiv digitálního byznysu, nabídl tři klíčové funkce. Jsou to: zákaznické náležitosti, zákaznický zážitek a vztah se zákazníkem.

“Digitální obchod (viz obrázek) není jen o futuristických digitálních technologiích. Je to obchod minulosti, současnosti i budoucnosti,” říká Miriam Burtová, viceprezidentka pro výzkum ve společnosti Gartner.”Je tomu tak proto, že zákazníci očekávají, že typické prvky všech tří budou v digitálním obchodě koexistovat.”

Podle Burtové musí obchodníci zahrnout základní zákaznické náležitosti. To jsou tradiční prvky, které zahrnují podstatu maloobchodu jako je zboží v regálech, informovaní a dostupní prodavači, soustavně dobré informace o produktech, bezproblémové odbavení u pokladny a snadný proces vracení zboží.

digitalni obchod

 

"Etablované technologie jako jsou elektronické visačky na regálech a RFID používané v minulosti pro evidenci skladových zásob jsou nyní využívány nápaditými způsoby přímo v prodejnách pro zlepšení zákaznického zážitku,” říká Burtová. “Obchodníci by měli hledat cesty, jak tyto “staré” technologie použít v kombinaci s novějšími jako jsou NFC, pozměněná realita a chytré stroje pro ještě lepší zajištění základních funkcí prodejen.”

Digitální obchod musí také zajistit propojený, konzistentní, navazující a pohodlný zákaznický zážitek při nákupu napříč kanály, které chce v danou chvíli zákazník použít. “Například pomocí elektronických majáků umístěných v obchodě může prodejce nabídnout kupujícím osobní nabídky “na míru”, slevy, doporučení a odměny v závislosti na dosavadních interakcích daného zákazníka na všech kanálech, které využívá,” vysvětluje Burtová.

Obchodníci by také měli hledat nové nápadité cesty jak rozvíjet svůj vztah se zákazníkem, aby zvýšili jeho loajalitu a v důsledku tak prodali více. Stále častěji je k tomu využívána kombinace personalizace a zapojení zákazníka do inovace. Někteří prodejci, například v oblasti domácích doplňků a hobby marketů, již dnes umožňují svým zákazníkům, aby využívali 3D tiskárny umístěné v obchodech pro “výrobu” svých vlastních produktů.

“Transformace, kterou přináší digitální byznys, je důležitá pro obohacení zákaznického zážitku a prohloubení vztahu se zákazníkem. Obchodníci dnes chápou, že samotné potěšení z nákupu, nebo návštěvy obchodu již nestačí – zákazníkům je třeba nabídnout to, co potřebují, aby byl jejich život lepší,” uzavírá Burtová.

(připraveno z tiskové zprávy společnosti Gartner)

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....