Týden digitálních konferencí, seminářů a inovací

Týden digitálních konferencí, seminářů a inovací – I tak by se dalo nazvat uplynulých sedm dní v nichž proběhl například Czech IoT Summit pořádaný Českými Radiokomunikacemi, pražský Watson Summit IBM, Czech VR Fest, Innovation Summit a Innovation Fair, bezpečnostní IS2, Firemní Informační Systémy, víkendový Československý Drupal Camp, a na sousedním Slovensku pak jarní ITAPA – a to jistě nebude zdaleka vše.

Už dávno není v silách běžného smrtelníka zvládnout všechny významnější konference (nemluvě o zvládnutí všech zajímavých přednášek na každé z nich). Je ale dobrou zprávou, že stále větší počet akcí je možné sledovat v online streamech, nebo shlédnout přednášky později ze záznamu (v případě mezinárodních konferencí Gartneru jsou pro účastníky videa dostupná po dobu jednoho roku na www.gartnereventsondemand.com). V minulém týdnu jsme zaznamenali nabídku streamovaných přenosů minimálně u dvou akcí – IoT Summitu ČRA a IBM Watson Summitu. Ve druhém případě se dokonce jednalo o volně přístupný stream na Facebooku – jeho kvalita a provedení, stejně jako akce celé (trochu netradičně v pražském Mánesu) byly výborné a videa by měla být umístěna pro pozdější shlédnutí na webu IBM (zatím jsme je tam nenašli).

A co vlastně akce v minulém týdnu přinesly? České Radiokomunikace se jednoznačně představily jako poskytovatel infrastruktury a služeb pro IoT v B2B sféře – vedlé vlastní LPWA sítě LoRa budou nabízet technologicky neutrální cloudové služby pro sběr a zpracování IoT dat. Prezentovány byly i různé zahraniční i lokální projekty – ve druhé skupině například monitoring a lokalizace vozidel, osob a zvířat, automatizace zemědělství, šetření energiemi, bezpečnost, správa a ochrana majetku, smart metering nebo řešení pro oblast výroby.

Kognitivní éra a umělá inteligence byly hlavními tématy Watson Summitu, asi nejzajímavější novinkou bylo oznámení, že Watson by měl již od července letošního roku komunikovat česky (získá tak lokalizaci dříve, než například Alexa – zdá se že firemní technologie projednou předhánějí ty spotřební), zajímavé byly ale všechny přednášky, včetně bloku věnovaného The Weather Company (Proč ji IBM koupilo? Jednoduše proto, že počasí je jedním z nejdůležitějších “zdrojů dat” ovlivňujících globální i lokální ekonomiku.). V panelové diskusi zazněly zajímavé postřehy například od Michala Pěchoučka z ČVUT: “Do roku 2030 zmizí díky AI polovina, tedy 2 miliardy pracovních míst”, Tomáše Filipa ze Škoda Auto: “Do roku 2025 zdvojnásobíme obrat, čtvrtina by měla být z digitálních služeb, ” a Pavla Kysilky ze 6DAcademy: “Bankovnictví a pojišťovnictví v příštích letech bude o dvou věcech: AI a blockchainu”.

IBM společně s ČVUT zaslouží uznání a pochvalu za to, že obsah svých akcí otevírají široké veřejnosti – ve druhém případě to ale asi nepřekvapí. Koneckonců Innovation Fair se sobotním programem byl takřka rodinnou akcí. Mělo by takových být víc.

Zúčastnili jste se některé z konferencí v minulém týdnu? Co vás nejvíc zaujalo? Zveřejníme váš postřeh v příštím Observeru. Napište nám.

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....