ISSS 2018: Být vidět

Vladimír Dzurilla

(V. Dzurilla na ISSS 2018 - Foto: Triáda/ISSS)

Možnost být před těmi, kdo hýbají bity a bajty ve státní správě, vidět a ještě lépe i slyšet, to je v posledních letech, zdá se, hlavní deviza konference ISSS, jejíž 21. ročník se uskutečnil už tradičně v královéhradeckém Aldisu souběžně s „visegrádskou“ konferencí V4DIS.

V minulém roce byli novinkami například čerstvě ohlášený nový koordinátor digitální agendy Malý (který po volbách přešel koordinovat vysokorychlostní sítě na MPO) nebo první představení centrálního portálu občana (respektive portálu veřejné správy).  Ten byl již spuštěn v provozu pilotním a v ostrém provozu bychom se ho měli dočkat, podobně jako například nástroje eidentita.cz, letos v létě.

Letos nás čekalo překvapení v podobě sdělení premiéra v demisi, že dvěma stěžejními digitálními projekty minulé vlády bylo EET (které ovšem zátěž podnikatelům neubralo, ale přidalo a korekci absolutních nesmyslů, jako je evidence plateb kartou, musel provést Ústavní soud – pozn. red.) a e-recepty (jejichž porodní bolesti už si vyžádaly císařský řez v podobě vyhlášky MZ, která umožnila i nadále vydávat recepty papírovépozn. red.).

Patrně nejzajímavějším řečníkem oficiálního úvodu letošního ISSS byl vládní zmocněnec pro IT a digitalizaci Vladimír Dzurilla. Ten podrobněji představil tři nové klíčové dokumenty spadající do koncepce Digitální Česko – informační koncepce ČR (digitálně přívětivá legislativa, on-line služby pro občany a firmy, digitální prostředí, zaměstnanci a centrálně, efektivně řízené IT), druhý dokument pokrývá téma digitálního trhu (lokální pohled na evropskou legislativu) a třetí je dokument společnost 4.0 (digitalizace společnosti). Tyto tři dokumenty byly 13. 4. předány do meziresortního připomínkového řízení. Proces zpracovávání služeb a projektů vycházejících z těchto dokumentů bude přehledně sledován pomocí dohledových panelů (dashboardů). Novinkou bude také benchmark pro jednotlivé resorty pokrývající různé IT a digitální oblasti a služby.

Příslibů a nadějí na skutečnou koordinaci IT a digitálních projektů napříč resorty jsme na ISSS zažili již bezpočet, přesto se tentokrát zdá, že kromě koncepcí a konceptů se již rozjely skutečné aktivity, jež budou měřeny a jsou připravovány nástroje, které budou (doufejme) využívány. Role vládního zmocněnce státnímu IT, zdá se, prospívá.

Úvodní blok i řadu přednášek z ISSS si můžete poslechnout ve formě zvukového záznamu, případně si stáhnout prezentace. Link

 

Další komentáře

Gartner: CRM se v roce 2017 stalo největším softwarovým trhem, v roce 2018 poroste opět nejrychleji – i díky GDPR.

Na konci minulého roku segment CRM software (customer relationship management – řízení vztahů se zákazníky) předběhl DBMS (Database management systems – systémy pro správu databází) a stal se tak největším se všech softwarových trhů s celkovým obratem 39,5 miliardy dolarů za rok 2017 (v případě DBMS šlo o 36,8 miliardy dolarů). Podle analytika Juliana Poultera, ředitele výzkumu Gartner poroste CRM i v letošním roce nejrychleji – o 16 %. Hlavním motorem růstu CRM jsou podle Poultera oblasti...

12 kroků na cestě k perfektním AIOps

Patrně nejdůležitější a zároveň nejtěžší otázkou, kterou si v souvislosti s AI klade většina organizací, je kde a jak ji nasadit. Je to téma, jemuž jsme se věnovali podrobně v Reportu 3/17 – ať už v podobě digitálních příležitostí a možností nasazení AI v oblasti IT služeb, inteligentní automatizace, byznysu a v neposlední řadě také v oblasti správy a provozu IT (I&O – Infrastructure and Operations) ve formě tzv. AIops. Způsoby, jak lze nasadit AI v posledně jmenované, infrastrukturně-provozní oblasti, lze navíc...