Klout končí k 25. květnu. Je největší oběť GDPR?

V noci na dnešek oznámil CEO společnosti Lithium,  provozovatele služby Klout, která od roku 2008 hodnotí "sociální skóre" (tedy vliv napříč sociálními sítěmi) svých členů, že služba skončí ke 25. květnu letošního roku - nabízí se tak otázka zda je největší oběť GDPR.

V dopise rozeslaném uživatelům se uvádí:

I’m writing to let you know that Lithium has made the decision to sunset the Klout service, effective May 25, 2018. 

Lithium is committed to providing you with the technology and services that will enable you to differentiate your customer experience. Our recent launch of Lithium Messaging is evidence of our focus on this mission. The Klout acquisition provided Lithium with valuable artificial intelligence (AI) and machinelearning capabilities but Klout as a standalone service is not aligned with our long-term strategy.

Our goal with these AI and machine learning investments is to improve our customer care capabilities across the board, whether that’s self-service, peer-to-peer, or direct-to-brand. In the near-term, for example, we will be looking to improve agent productivity within SMM and improve the overall user experience in Community through the application of AI, while we are also planning the launch of a new social impact scoring methodology based on Twitter. 

Should you have any questions or concerns about this announcement, please feel free to reach out to KloutQuestions@lithium.com. We are honored to be your partner in delivering digital customer care experiences that delight your customers and we look forward to sharing news of ongoing innovations that support you in this journey.

Thank you for your business.  

Pete Hess, CEO

 

Největší oběť GDPR?

Ze slov Peta Hesse vyplývá že Lithium končí poskytování veřejně dostupné služby Klout, funkce typu social impact ranking bude ale dál poskytovat ve svých (placených) produktech a řešeních pro podnikové zákazníky. Vzhledem k tomu i k uvedenému datu ostavení se nelze zbavit dojmu, že ukončení služby Klout může souviset nejen se změnou obchodní strategie ale také (nebo výhradně) s počátkem platnosti směrnice GDPR, která by jistě na službu tohoto typu zásadně dopadala.

Klout je sice poněkud kontroverzní služba, jejíž popularita v poslední době spíš klesala a způsob jakým bylo skóre udělováno i jeho vypovídací schopnost byly často kritzovány, přesto by se svým způsobem moholo jednat o jednu z největších, ne-li vůbec největší "obět" směrnice GDPR (v roce 2011, tři roky před akvizicí ze strany Lithium, měl Klout přes 100 milionů registrovaných uživatelů). Bude zajímavé sledovat, které další významné služby ukončí svůj provoz k 25. květnu.

 

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....