CeBIT umřel, ať žije CeBIT

V poněkud šokujícím (byť nikoliv neočekávatelném) kroku oznámila společnost Hannover Messe, že v roce 2019 neuspořádá každoroční veletrh (který se v posledních letech změnil na kombinaci veletrhu, konferencí a digitálního festivalu) CeBIT, jehož historie sahá až do 70. let.

Podle mnohých je to definitivní konec jedné éry. V INSIDE máme pocit že je to konec hned několika ér. Tou první je éra oborových veletrhů, které začal zvonit umíráček před více než deseti lety s nástupem internetu a tedy i mnohem snazší komunikace a vyhledávání i porovnávání produktů a služeb. Ostatně sami jsme to mohli sledovat takříkajíc v přímém přenosu právě před oněmi deseti lety na případu Brněnského Invexu.

Tou druhou je éra kdy v IT všichni dělali téměř všechno a všechny všechno zajímalo. Rostoucí míra specializace a nástup digitálních gigantů a domninantních vendorů prodávajících napřímo nebo přes úžší skupinu partnerů nahrávají spíše tématickým či dodavatelským akcím jiného, čistě konferenčního formátu.

CeBit se dlouhou dobu snažil pokrýt vše - firemní IT i telekomunikace a případně i něco ze spotřební sféry. A zároveň to všeho zamíchat, narozdíl od MWC, CES a dalších akcí, také širokou veřejnost. To sice umožnilo dosáhnout historicky největší návštěvnosti mezi IT veletrhy (na samém vrcholu kolem roku 2000 to bylo přes 850 tisíc duší), nezabránilo to ale aby se v letošním roce propadl se 120 tisíci pod úroveň zmíněného mobilního kongresu (meziročně šlo navíc o 40% pokles, kterému nezabránil ani přesnun na klimaticky příznivější počátek léta).

Po 33 letech tak CeBIT v podobě v jaké jsme ho znali končí a zbývají jen vzpomínky na cesty přes zasněžený Cínovec a rozkopané Drážďany, vzpomínky na firemní párty a večírky, bydlení v hotelích i podnájmech okolních vesniček jako je Hemmingen, Arnum či Pattensen.

Deutsche Messe nicméně hodlá značku veletrhu dále používat pro menší regionální akce po celém světě (což se dělo již v posledních několika letech). Svým způsobem tedy CeBIT žije dál, chcete-li ale zažít skutečnou, zbývá vám již jen MWC v Barceloně a případně konzumní IFA v Berlíně. A pochopitelně svatý grál spotřebních veletrhů, americký CES. Zatím.

 

Další komentáře

Nastupuje čtvrtá generace CDO

V současné době nastupuje již čtvrtá generace CDO (Chief Data Officer). Vyplývá to ze zjištění Výzkumné rady Gartneru (Gartner Research Board – ta již od roku 1973 zpovídá členy nejvyšší exekutivy v největších a nejkomplexnějších nadnárodních organizacích). Hlavním důvodem nástupu nové generace ředitelů odpovědných za oblast dat je zejména zrod produktově orientovaných organizací. „CDO verze 1.0 se starali takřka výhradně o správu dat, CDO 2.0 přidali do svého portfolia analytiku, třetí generace CDO se pak významně...

Top 10 bezdrátových technologických trendů 2019-2021

Chytré hodinky Alcatel (Wikimedia Commons)

Řada současných i teprve nastupujících bezdrátových technologií bude v příštích pěti letech nezbytná pro rozvoj jiných nových a rodících se technologií v oblastech, jako jsou robotika, drony, autonomní auta nebo nové lékařské přístroje. Analytici společnosti Gartner vybrali deset technologických trendů v bezdrátové oblasti, kterým by podnikoví architekti a vedoucí pracovníci odpovědní za inovace měli věnovat zvláštní pozornost. „Vedení byznysu by mělo mít o těchto technologiích a trendech povědomí již dnes,“ říká viceprezident výzkumu Gartneru Nick Jones. „V řadě...