Chytré hodinky jsou mainstream. Jaké chtít či dát pod stromeček?

Chytré hodinky Alcatel (Wikimedia Commons)

Chytré hodinky a náramky se postupně stávají mainstreamem – dokazuje to mimo jiné vstup značek, jako jsou Fossil či Casio, do tohoto segmentu. Platí to i pro další kategorie nositelné elektroniky, jako jsou například bezdrátová sluchátka. I díky nim poroste podle analytiků segment nositelné elektroniky v příštích letech dvouciferným tempem a v roce 2022 se přiblíží půl miliardě kusů zařízení (na chytré hodinky bude připadat více než pětina a na bezdrátová sluchátka dokonce třetina z tohoto počtu). Růst popularity bezdrátových sluchátek by mohl souviset s dalším trendem – stále častějším používáním virtuálních asistentů v chytrých telefonech. Sluchátka s mikrofonem nabízejí vyšší míru soukromí při takové interakci a bezdrátová pak přinášejí vyšší pohodlí.

Trh chytrých hodinek je zajímavý i proto, že na něm lze pozorovat takřka učebnicový model postupného dospívání a dělení na několik dominantních skupin značek a výrobců – těch ze světa spotřební elektroniky, módních a tradičních hodinářských značek, dětských modelů a specializovaných výrobců či start-upů obsluhujících různé niky, jako je například oblast zdravotní péče. Doposud se o cenovou rovnováhu staral Apple na jedné a značky jako Xiaomi na druhé straně, se vstupem módních značek bude průměrná prodejní cena chytrých hodinek klesat jen velmi pomalu – mezi roky 2018 a 2022 se sníží jen asi o 5 %.

V oblasti nositelné elektroniky je i segment, kde cena jednoznačně poroste – jsou to náhlavní displeje, jejichž průměrná prodejní cena by během příštích pěti let měla vzrůst až o pětinu. To je ale dáno i tím, že v současném produktovém mixu hrály poměrně významnou roli jednoduché HMD sady pro chytré telefony – skutečně plnohodnotný zážitek ve VR ale nabízejí pouze systémy, jako jsou Playstation VR, HTC Vive či Oculus Rift (jejich nevýhodou nicméně je nutnost připojení kabelem k výkonnému PC či herní konzoli – tzv. tethered režim). Postupný technologický vývoj „špičkových“ herních VR systémů i brýlí pro rozšířenou realitu povede k vyšší poptávce, a tím i k nárůstu průměrné prodejní ceny.

Jestliže jste doposud neokusili kouzlo chytrých hodinek či náramku, může být právě ten správný čas – technologie se posunuly z první ke druhé či třetí generaci a na trhu jsou na výběr jak modely se špičkovým výkonem a přijatelnou cenou (Huawei Watch 2), chytré hodinky navržené speciálně pro sportovce a podle některých ideální pro ženy (Fitbit Versa), modely ideální pro „začátečníky“ (Xiaomi Amazfit Bip), a dokonce i povedené dětské verze chytrých hodinek (Vtech Kidizoom). Objevují se i zajímavosti kombinující klasické pojetí hodinek s chytrými funkcemi (Nokia Steel HR) nebo superodolné modely (Garmin fénix 5 Plus) či hybridní modely (LG Watch W7, v Česku zatím nejsou v prodeji), které lze přepnout do méně „inteligentního“ režimu, a prodloužit tak jejich výdrž až na tři měsíce. A pak jsou tu pochopitelně jediné „správné“ hodinky pro majitele iOS zařízení (Apple Watch).

Další komentáře

Hlídejte si sedm aktuálních bezpečnostních trendů

Pragmatický přístup k riziku, renesance SOC a prioritizace bezpečnostních investic na základě frameworků pro zabezpečení dat patří mezi trendy, které by podle analytiků měli podnikoví ředitelé informační bezpečnosti (CISO, CSO) a společně s nimi i ředitelé IT (CIO) v letošním roce sledovat. Ochota přijmout určitou míru rizika znamená i ochotu akceptovat množné následky bezpečnostního incidentu. Příkladem, jak taková deklarace přijatelného rizika může vypadat je prohlášení které analytici „odchytili“ u nejmenovaného národního přepravce: „Tato organizace není ochotna akceptovat rizika,...

Podnikové databáze míří do cloudu, za tři roky jich tam bude 75 %

Do roku 2022 by tři čtvrtiny všech databází měly být nasazeny nebo přemigrovány na cloudové platformě, přičemž u pouhých 5 % bude uvažováno o jejich návratu zpět na lokální (on-premises) inf  ras     trukturu. Podle analytiků Gartneru to bude důsledek toho, jak jsou databáze využívány pro analytiku a jak roste SaaS model. „Z rozhovorů analytiků Gartneru s klienty vyplývá, že uživatelské organizace vyvíjejí a nasazují nové aplikace v cloudu a přesouvají tam stále rychleji také existující aktiva. Věříme, že tento...