Kdo inovuje opatrně často jen kopíruje

Také po kolezích či podřízených chcete, aby vám v případě novinky, kterou chtějí prosadit, uvedli příklad podniku, kde již danou věc úspěšně nasadili? Je to koneckonců logické – jde o to, vyhnout se slepým uličkám, případně se i poučit z chyb druhých a neopakovat je.

Viceprezident a ředitel výzkumu Gartneru Daryl Plummer nicméně upozorňuje, že takový přístup nemusí být vždy ideální: „Problém je, že v mnoha případech už společnosti spoléhají na to, co již vyzkoušeli jiní, že naše svaly pro originální myšlení a inovace začínají atrofovat. Inovační strategie se tak často stává jen kopírováním toho, co už někdo udělal – a to dokonce i v případech, kdy  nejde o nejvhodnější předlohu. A co je horší – malý důraz kladený na řešení problémů novými způsoby dané organizaci v podstatě brání ideální řešení najít.“

Právě proto se analytici pro rok 2019 soustředili ve větší míře na sérii studií „predicts“, kterou jsme vám již představili předminule. Cílem je posunout se od přemýšlení o tom, s čím byste potřebovali pomoci dnes, k otázce, s čím budete potřebovat pomoci zítra. Tato změna uvažování je i podstatou paradigmatu „Continous Next“ – sledu neustálých inovací a změn, jimž organizace musejí v digitální éře čelit. Série predicts přitom pokrývá jak předpovědi týkající se specifických technologických oblastí a trendů, tak předpovědi hlavního proudu, které se týkají většiny IT organizací a jejich CIO, například:

Rychlost změn a tempo transformačních projektů způsobí, že řada organizací nebude v budoucnu schopna vše dostatečně rychle promítat do sféry kybernetické bezpečnosti, to v konečném důsledku výrazně ovlivní řízení byznys kontinuity (BCM – Business Continuity Management). Podle analytiků se tak do roku 2022 bezmála polovina (40 %) BCM programů stane součástí standardního řízení digitálních obchodních rizik (a přestanou existovat jako samostatná disciplína).

Růst významu a počtu kybernetických rizik půjde v příštích letech ruku v ruce s neschopností většiny organizací najít a zaměstnat dostatek kvalitních specialistů na IT bezpečnost – na což zareagují zejména velké podniky. Bezmála třetina (30 %) jich podle analytiků do roku 2022 spustí speciální program pro rozvoj informačně-bezpečnostních dovedností včetně experimentálních náborových procesů a rozvoje talentu.

Pokračování z INSIDE Observer:

Další oblastí bezpečnosti, kterou očekává proměna, je sféra ochrany soukromí a nástrojů pro správu souhlasu s uchováním/využíváním osobních dat (consent management). Řízení souhlasu a jeho životního cyklu budou velmi náročné zejména v případě cílené reklamy. Analytici odhadují, že do konce příštího roku bude polovina marketingových seznamů v Evropě redukována o 30 % jednoduše proto, že se z nich zákazníci odhlásí, nebo budou muset být vyškrtnuti s ohledem na chybějící aktivní souhlas a/nebo interakce.

Předpovědi publikované analytiky mají jednoduchý cíl: připravit vás na možné (a vysoce pravděpodobné) změny a výzvy, jimž budou IT i byznys čelit v řadě oblastí (zde pár příkladů z marketingu a zde další příklady ze sféry digitálního pracoviště).

 

Další komentáře

Jak se CFO připravují na recesi? S podporou CIO.

Příští ekonomická recese bude podle analytiků nejnáročnější pro malé a střední podniky. Hlavním důvodem je, že se v posledních letech zhoršila jejich situace, co se týče kapitálové likvidity, případně jsou výrazněji zadlužené než v minulosti. Hlavním očekávaným dopadem příštího poklesu ekonomického cyklu bude další snížení ziskovosti. K němu docházelo již v posledních letech s tím, jak v poměrně dlouhém období růstu (zejména v Severní Americe) byly snadno dosažitelné obchodní příležitosti postupně sklízeny zejména většími podniky. „S tím, jak fáze růstu pokračovala a...

IAM přes libovolný mobil – již za tři roky.

Plných 70 % organizací by mělo do roku 2022 nasadit biometrické techniky ověřování přístupu svých zaměstnanců prostřednictvím chytrých telefonů – bez ohledu na to, jaké konkrétní koncové zařízení je použito. Jde o obrovský skok vpřed, protože jak autoři této předpovědi (analytici Gartneru) upozorňují, v loňském roce taková řešení využívalo jen pět procent firem. O nárůstu zájmu o biometrická řešení v oblasti bezpečnosti a řízení přístupu jsme již psali – souvisí se snahou zlepšit (při relativně malých zásazích...