86 % CFO plánuje letos zvyšovat mzdy alespoň o tři procenta
86 % CFO plánuje letos zvyšovat mzdy alespoň o tři procenta – a to navzdory stávající nejistotě, vyplývá z celosvětového průzkumu Gartneru uskutečněného na samotném sklonku roku 2022. Navzdory obavám z recese a přetrvávajícímu strachu z inflace většina finančních ředitelů uvádí, že hodlá i v této obtížné době zůstat platově konkurenceschopná. Z celkových 279 respondentů pouze pět procent uvedlo, že v roce 2023 ve svých rozpočtech plánují snížit výdaje na výplaty zaměstnanců.
„Finanční ředitelé si uvědomují, že během recese v roce 2023 i po ní o jejich schopnosti podpořit růst a zisk rozhodnou dva faktory: investice do technologií a do lidí,“ říká Alexander Bant, vedoucí výzkumu Gartner Finance. „Mnoho finančních ředitelů se od roku 2020 stále snaží setřást negativní dopady plynoucí z nedostatku talentů a vědí, že musejí investovat do svých zaměstnanců, aby si je udrželi.“
Investice do digitálních technologií zůstaly jasnou prioritou. 80 % respondentů plánuje zvýšit své výdaje na technologie alespoň o tři procenta a 43 % plánuje tyto výdaje zvýšit o deset procent a více. Kromě technologií 78 % finančních ředitelů očekává vyšší náklady na prodané zboží (COGS, viz obr. 1).
„Mnoho finančních ředitelů neusiluje o zvýšení mezd na úroveň inflace – vzhledem k ochlazení trhu práce to ani nebude nutné. Pokud chtějí v roce 2023 dosáhnout cílů ziskovosti, nemohou si to ani dovolit,“ vysvětluje Bant. „Finanční ředitelé si nepřejí, aby digitální transformaci zastavila nastupující recese, a plánují proto pokračovat ve zvyšování investic do technologií. Finanční ředitelé musejí budovat štíhlejší a pohotovější podniky, které mají ohebnou ziskovou strukturu a z recese vyjdou posíleny.“
Klienti společnosti Gartner se mohou dozvědět více ve studii „CFOs Plan Budget Increases for Compensation, Digital Technology in 2023“.

Další komentáře
Nástup zákazníků-strojů bude ve třech fázích
Jednou z největších nových růstových příležitosti této dekády jsou podle Gartneru strojoví zákazníci (či stroje coby zákazníci) Analytici a viceprezidenti výzkumu Gartneru Don Scheibenreif a Mark Raskino ve své nové knize „When Machine Become Customers“ vysvětlují, že nástup „strojových zákazníků“ se uskuteční ve třech fázích. Lídři odpovědní za technologie i byznys by se na něj měli začít připravovat již nyní a naplánovat způsob, jímž uchopí tento obchodní megatrend, který...
Rok 2023 bude „okamžikem pravdy“ pro elektromobilitu
Rok 2023 by měl být podle analytiků okamžikem pravdy pro BEV – bateriové elektrické vozy. Už jen z první věty minulý týden publikované zprávy Gartneru lze vyčíst několik podstatných detailů – například že elektrické vozy využívající k ukládání energie baterie nejsou jedinou budoucností elektromobility, jež je ve hře. Elektrické vozy využívající baterie se jejich tvůrci pokoušeli uvést na trh v posledních 150 letech opakovaně, a svůj (první) zlatý věk...