Yahoo se mění na Altaba, Meyerová odchází

Nepodělálme to, prohlásila v květnu 2013 Marissa Meyerová, když Yahoo provedlo největší akvizici pod jejím bezmála pětiletým velením - koupi mikroblogovací platformy Tumblr za miliardu dolarů. Dlužno podotknout, že tento slib Yahoo dodrželo, byť podle mnohých to bylo spíše navzdory, než díky snahám Meyerové (Tumblr dále vedl půvondí zakladatel Karp, řada lidí ale po změnách v roce 2015 firmu opustila a zpomalilo se i tempo jeho růstu). Přesto Tumblr, o jehož akvizici se psalo jako o předražené, má dnes trojnásobek mikroblogů (329 milionů) a podle Alexy je 39. nejnavštěvovanější stránkou globálního internetu.

Meyerové se ale ani přes řadu akvizic nepodařilo osud Yahoo zvrátit, v konečné fázi se podařilo alespoň prodat média (včetně Tumblr a Flickr), freemailovou službu a reklamní systém na necelých pět miliard dolarů americkému Verizonu - i když finální cenu možná ještě ovlivní provalené informace o obrovských únicích osobních údajů uživatelů emailu Yahoo v předchozích letech.

Yahoo bylo společně s Altavistou tím, co většinu z nás v polovině devádesátých let uvítalo ve světě internetu (Google přišel až na podzim 1998) . Stalo se do značné míry i předlohou pro tuzemský Seznam. Patří ke kulturnímu odkazu internetové éry - a nyní končí. Nahradí jej holding Altaba vlastnící patnáctiprocentní podíl v čínském gigantu Alibaba a třetinový podíl v Yahoo Japan.

Titulní stránka Yahoo z 9.1. 1997 - stará přesně dvacet let. Pamatujete?

yahoo-1997

Obrázek: WayBackMachine

Autor: Lukáš Erben

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....