Umělá inteligence (AI) v dohledné době většinu odvětví zásadně nepromění.

Umělá inteligence (AI) v dohledné době většinu odvětví zásadně nepromění. Bude ale významně přispívat k jejich obchodním výsledkům – ať už cestou úspor, růstem obratu nebo obojím.

AI již dnes umožňuje, prostřednictvím svých technických disciplín jako je strojové a hluboké učení, využít data při řešení nejrůznějších úloh, jako je automatizace řízení, rozpoznávání vzorů a vzorců nebo zlepšení interakce se zákazníky.

Praha, 16. května 2018

Viceprezident výzkumu Gartner Alexander Linden otevřel Den umělé inteligence a strojového učení (Artificial Intelligence and Machine Learning Day), akci určenou CIO a dalším lídrům odpovědným za obchodní a technologickou inovaci a transformaci, přednáškou o klíčových trendech v oblasti umělé inteligence a strojového učení.

“Podstatou strojového učení je mapování dat za účelem hledání odpovědí na některé klíčové otázky byznysu – například kolik výrobků bude prodáno nebo zda zákazník ukončí kontrakt,” vysvětluje Dr. Linden. “Výstupem je často prostá odpověď ano či ne, 0 nebo 1. Proces, kterým se strojové učení využívající neuronové sítě k této odpovědi dostane, může být založen na řadě abstrakčních vrstev a algoritmů – a z pohledu byznysu se může zdát obtížně pochopitelným a cizím.”

Potenciálně cizí či nepochopitelná povaha strojového učení je jednou ze čtyř hlavních překážek umělé inteligence, na něž Alexander Linden ve své přednášce upozornil. Tři zbývající jsou extrémně rychlé tempo inovací, závažný nedostatek odborníků a konečně řada konkrétních úskalí jako nedostatek dat, neschopnost vysvětlit jak došla AI k určitému rozhodnutí nebo problémy s předpojatostí AI (jež obvykle vzniká ve fázi “učení”).

Umělá inteligence (AI) podle Dr. Lindena nepromění většinu odvětví k nepoznání – přinejmenším ne v dohledné době. Podniky z ale budou profitovat celou řadou způsobů v oblastech jako je marketing a prodej díky zlepšení postupů jak získávat nové a udržet stávající zákazníky, v oblasti cenotvorby a uživatelských rozhraní, zákaznických služeb a podpory. Ve výrobě bude AI využívána k omezení neplánovaných či zkrácení plánovaných odstávek, zvýšení miry automatizace a pro systémy včasného varování či prediktivní údržbu. AI také znatelně zvýší produktivitu zaměstnanců, zlepší předpovědi poptávky nebo přesnost systémů detekujících podvody. Stručně řečeno: umělá inteligence pomůže podnikům zlepšit obchodní výsledky na výnosové i nákladové straně výsledovky*.

*Poznámka: Společnost Gartner v nedávné tiskové zprávě zveřejnila odhad celkového obchodního přínosu AI ve výši 1,2 bilionu dolarů v roce 2018 a až 3,9 bilionu dolarů v roce 2022. Český text TZ naleznete online: //kpc-group.cz/blog/gartner-hodnota-globalniho-trhu-ai-dosahne-roce-2018-objemu-12-bilionu-dolaru

 

 

 

Další komentáře

Dva důležité typy B2B obchodníků: informační autority a informační spojovatelé

Máte ve svém B2B obchodním týmu* informační spojovatele? Podle analytiků Gartner se jedná o specifický typ obchodníka, který zákazníkům výrazně usnadňuje celý nákupní proces. Jedním z hlavních úkolů úspěšných obchodníků totiž je nejen určit konkrétní potřeby zákazníka (jeho nákupního týmu, případně těch, jejichž jménem nákupní tým jedná), ale také identifikovat možné výzvy a problémy, které bude třeba v rámci rozsáhlého nákupu vyřešit. Viceprezident výzkumu Gartner Brent Adamson k tomu říká: „Největší hodnotu mají dnes informace – v tomto...

Největším rizikem byl vloni software Adobe

Ty, kdo před začátkem roku 2017 ve své organizaci eliminovali software od Adobe, ohrožovalo v minulém roce bezmála o pětinu méně zranitelností. Z celkového počtu 1 522 zranitelností nahlášených v roce 2017 (zpráva Frost & Sullivan hodnotí 26 % z nich jako kritických a 35 % jako velmi vážných) jich totiž 166 připadalo na Adobe Reader a Acrobat a 119 na Adobe Flash Player. Na třetím místě pak skončily prohlížeče Explorer a Edge s 92 zranitelnostmi následované Windows (54)...