Dáme CeBITu 2018 šanci?

Přiznáme se, že jsme hannoverský CeBIT v posledních letech v záplavě digitálních technologií a novinek přicházejících z CES či MWC (a důležitých i pro podnikovou sféru) poněkud zanedbávali. Koneckonců z někdejší ambice být globálním veletrhem jemuž vládne angličtina se veletrh před pár lety vrátil zpět k němčině, a i obsahově se zejména ve své B2B části přeorientoval primárně na domácí trh a dění. Situaci neprospívala ani časová blízkost již zmíněného MWC, který navíc od roku 2007 kdy poprvé opustil Cannes narostl do skutečně obří podoby. Letošní ročník CeBITu nicméně naznačil návrat jeho někdejších ambicí.

Výstaviště Deutsche Messe v minulém týdnu ovládly digitální technologie, chytré stroje a umělá inteligence v podobě software i skutečných robotů (ostatně partnerskou zemí bylo Japonsko), internet věcí, bezpečnost, drony, elektrická a autonomní vozidla a pochopitelně i digitalizace ve výrobní oblasti (průmysl 4.0).  Větší prostor dostaly, podobně jako v minulém roce, také konference a přednášky a v neposlední řadě i start-upy (a opomenuty nebyly dokonce ani „fuck-upy“ (sic.) tedy prezentace příběhů neúspěšných projektů a start-upů, což je téma, které k byznysu a inovaci neoddělitelně patří, ale nehovoří se o něm tak často).

Letošní CeBIT byl ale možná jen náznakem věcí příštích. Zdá se, že veletrh směřuje k ještě zásadnější změně, kterou pořadatelé ohlásili na rok 2018. Termín se totiž posouvá z mrazivého března na červen a samotný CeBIT se má proměnit „Z digitálního veletrhu na inovační festival“ pokrývající témata digitální ekonomiky (v komerční i veřejné sféře), digitálních technologií a doprovodné konference.  Pokud by se navíc veletrh jasně orientoval nejen na domácí, ale evropský nebo dokonce globální trh (například tím, že by po letech opět deklaroval angličtinu coby primární jazyk), mohlo by jít o úspěšný návrat k někdejší slávě. Dění kolem příštího CeBITu se tak rozhodně vyplatí přinejmenším sledovat.

Byli jste na letošním CeBITu? Co vás nejvíc zaujalo, potěšilo, nebo naopak zklamalo? Napište nám.

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....