2016: třicet českých a slovenských hackathonů

Více než třicet hackathonů se uskutečnilo v minulém roce v Česku a na Slovensku.  Nejoblíbenějšími měsíci jsou jednoznačně březen, duben, říjen a listopad – z akcí, které zachytil monitoring INSIDE, to byly plné dvě třetiny (tedy víc než 20). Nejčastějšími organizátory jsou dodavatelé IT (zejména softwaru), vysoké školy a start-upy, roste ale i počet akcí pořádaných bankami, operátory nebo organizacemi veřejné správy – například regulátory.

Historie hackathonů, tedy jakýchsi digitálních (nejčastěji programátorských, ale též designových či konceptuálních) soustředění je bezmála dvacet let dlouhá. Vůbec první doložené akce tohoto typu se odehrály v roce 1999 v Kanadě a USA – kupodivu prakticky nezávisle na sobě v rozpětí necelých dvou týdnů. V Česku a na Slovensku jejich popularita roste zejména v posledních tří až pěti letech.

Některé z akcí již mají i u nás víceletou tradici, což ukazuje, že se svým organizátorům osvědčují – ať už jde o navržení prototypů nových aplikací, služeb či produktů, nebo experimentování s konkrétními vývojářskými či cloudovými nástroji a platformami. Hackathony také výrazně pomáhají rozvoji oblastí, jako je využívání otevřených a propojených dat (zde jsou často aktivní právě regulátoři, organizace státní správy či samosprávy a také některé nadace).

Podrobné téma věnované hackathonům jsme připravili do aktuálního tištěného Reportu. Dozvíte se v něm nejen, k čemu mohou být hackathony užitečné, ale také jak vytvořit plán pro jejich přípravu a organizaci, na jaké možné přínosy se zaměřit a jaká rizika řídit a minimalizovat. Připravili jsme také přehled tuzemských (českých a slovenských) hackathonů, jež se uskutečnily v minulém roce a prvním pololetí roku letošního – mapovali jsme také rozpětí odměn účastníkům či přihlášeným týmům.

Máte zkušenosti s organizováním nebo účastí v hackathonu? Napište nám a podělte se s ostatními čtenáři Observeru – co bylo největším přínosem a co naopak nejobtížnější? Splnil vaše očekávání?

Další komentáře

AI slaví úspěchy ve světě digitálního prodeje

Umělé inteligenci se podle zjištění analytiků Gartner daří zejména v oblasti digitálního prodeje (digital commerce). Z průzkumu provedeného analytiky mezi 307 uživatelskými organizacemi z oblasti digital commerce jež již používají či začínají nasazovat AI totiž vyplývá, že plných 70 % z nich považuje své projekty využívající prvky AI za velmi či dokonce extrémně úspěšné. V průzkumu byly zařazeny podniky z Evropy, severní a jižní Ameriky, Asie a Austrálie. Plné tři čtvrtiny respondentů uvedly, že v oblastech, které sledují a měří, dosahují dvouciferného...

Výdaje na cloud dál porostou až o 27% ročně

Více než čtvrtina všech prostředků v klíčových segmentech podnikového IT skončí po roce 2021 v cloudu. V letošním roce to přitom bude 19 %. Změna alokace o sedm či osm procentních bodů během čtyř až pěti let se na první pohled nemusí zdát příliš dramatická. Podíváte-li se ale na to, jak bude tento přesun či úprk do cloudu vypadat v jeho jednotlivých segmentech,  zjistíte, že v některých případech to pro výdaje na cloud mezi roky 2018–2022 znamená nárůst o...