AI slaví úspěchy ve světě digitálního prodeje

Umělé inteligenci se podle zjištění analytiků Gartner daří zejména v oblasti digitálního prodeje (digital commerce). Z průzkumu provedeného analytiky mezi 307 uživatelskými organizacemi z oblasti digital commerce jež již používají či začínají nasazovat AI totiž vyplývá, že plných 70 % z nich považuje své projekty využívající prvky AI za velmi či dokonce extrémně úspěšné. V průzkumu byly zařazeny podniky z Evropy, severní a jižní Ameriky, Asie a Austrálie.

Plné tři čtvrtiny respondentů uvedly, že v oblastech, které sledují a měří, dosahují dvouciferného zlepšení – nejčastějšími metrikami používanými pro oblast AI jsou zákaznická spokojenost, obrat a snižování nákladů – ty se v průměru meziročně zlepšily o 19, 15 a 15 procent.

Analytici Gartneru odhadují, že do roku 2020 začne AI používat přinejmenším 60 procent organizací v oblasti digitálního prodeje a 30 procent jejich obratu bude s AI technologiemi přímo souviset. „Digitální prodej je pro AI technologie ideální oblastí, neboť je zde dostatek vícerozměrných dat o zákaznících i back-office provozu,“ vysvětluje ředitelka výzkumu Gartner Sandy Shenová. Z průzkumu vyplývá, že třemi oblastmi, kde je AI v případě digitálního prodeje využívána nejčastěji jsou:

  • Zákaznická segmentace
  • Kategorizace produktů
  • Detekce povodů

Mezi hlavní problémy, jimž podniky oblasti digitálního prodeje v souvislosti s nasazováním AI čelí patří nedostatek kvalitních „cvičných“ dat (29 %) a znalostí v interních týmech (27 %). Méně, než polovina respondentů pak používá vlastní řešení (43 %) buď vytvořená svépomocí nebo zakázková, bezmála dvě třetiny úspěšnějších organizací pak nasadily komerční AI řešení.  Ta mají podle Shenové zejména výhodu otestování v různých prostředích a specializovaného týmu který pečuje o údržbu a vylepšování AI modelu.

Dotazované organizace utratily za vývoj svých AI projektů v průměru necelých 30 milionů korun (1,3 milionu dolarů). Z těch, jež se hodnotí jako úspěšnější, ale více než polovina utratila méně než milion dolarů a pouze 9 % víc než pět milionů dolarů.

Analytici podnikům, které o nasazení AI v oblasti digitálního prodeje uvažují, aby se vedle zhodnocení interně dostupných znalostí zaměřily zejména na časové hledisko (AI projekt by od startu do plného ostrého spuštění neměl trvat déle než 12 měsíců), dostatečné finanční zdroje a využili agilní metody, zejména princip MVP (minimum viable product – minimální životaschopný produkt).

Klienti Gartner mohou další informace a tipy nalézt ve studii “How to Increase Chance of Success for Digital Commerce AI Projects.” AI bude patřit mezi hlavní témata na letošním Gartner Symposiu, které proběhne 4.-8. 11. 2018 v Barceloně.

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....