Hype křivka digitálního marketingu a reklamy

Reklama a marketing byly jedněmi z prvních oblastí, které již před lety zasáhla počínající digitální transformace. Zpočátku ale šlo o dvě do značné míry oddělené domény, které propojovaly prvky marketingové automatizace v případě digitální (on-line) reklamy – a možnost vůbec poprvé reklamu a její dopad poměrně přesně řídit (a zlepšovat, jak praví známá poučka Petera Druckera „If you can´t measure it, you can´t improve it“). Jak digitální reklama postupně doháněla a předháněla tradiční formáty a jak se s ní digitální marketing začal díky webu 2.0, sociálním sítím, mobilním technologiím a pokročilé analytice stále úžeji propojovat, bylo stále obtížnější ony dvě domény oddělit. Důsledkem toho je i spojení hype křivek digitálního marketingu a digitální reklamy do křivky jediné (digitálního marketingu a reklamy), kterou analytici představili letos v říjnu (naleznete ji na webu INSIDE).

Nacházejí se na ní konvergující digitální technologie marketingové (Martech) a reklamní (Adtech), marketingové techniky fungující v reálném čase a spouštěné událostmi nebo využívající kontextuální nápovědy. Viceprezident Gartneru pro výzkum Mike McGuire k tomu dodává: „S tím, jak marketing stále častěji nasazuje strategie řízené daty pro zlepšení zákaznické zkušenosti prostřednictvím navazujícího obsahu a sdělení a reklama využívá programatické postupy a nákup pozic v reálném čase, zákazníci budou ve stále větší míře očekávat konzistenci a koordinaci komunikace značek. Marketing spouštěný událostmi a řízený v reálném čase je pro marketing i reklamu zásadní zejména proto, že ti nejlepší kladou stále větší důraz na efektivitu a účinnost a prediktivní analýzu.“ Lze to popsat i tak, že marketing a reklamu v současné době definují čtyři hlavní technologické trendy:

Konvergence marketingových a reklamních technologií – v obou oblastech se ve stále větší míře používají strategie postavené na datech s cílem řídit celkový zážitek a zkušenost zákazníka. Produkty a řešení, jako jsou platformy pro správu dat (DMP), marketingová analytika, prediktivní analýza a marketingová automatizace jsou ve stále větší míře sdíleny pro potřeby marketingu i reklamy.

Marketing aktivovaný událostmi a řízený v reálném čase – je odpovědí na potřebu reagovat okamžitě a potenciálního zákazníka dovést až k nákupu a podpoře značky. Stále větší roli zde hrají mobilní marketing a prediktivní analýza.

Personalizace – techniky pro vytváření osobních profilů rychle vyspívají. Je to dáno potřebou umět využít jedinečnou příležitost a zároveň chránit soukromí a osobní data zákazníků.

Kontextuální nápověda – využívá informace dostupné zejména díky mobilním zařízením, jako jsou data o poloze. S nimi mohou souviset informace, jako jsou lokální počasí, blízkost obchodů či nákupních center apod. Roste také zájem o lokační marketing, IoT a nositelnou elektroniku.

 

hc-dm-advertising-2016

Zajímá vás některá z technologií na hype křivce digitálního marketingu a reklamy? Napište nám, budeme se jí v Observeru či Reportu věnovat podrobněji.

Další komentáře

Jak motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře

Způsoby, jak mohou organizace úspěšně motivovat zaměstnance k návratu do kanceláře, jsou už druhým rokem častým tématem diskusí a přednášek. Snaha o zavedení povinnosti docházet na pracoviště nemusí vždy vést k žádoucím výsledkům – může negativně ovlivnit nejen produktivitu ale také ochotu setrvat u zaměstnavatele, zejména pokud nejsou pravidla pro návrat sestavena strategicky a transparentně, zdůrazňují analytici Gartneru. Namísto zavádění povinnosti by firmy měly rozvíjet strategie jimiž zvýší zájem zaměstnanců o docházení na...

Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru

Zdroj Šest klíčových trendů pro oblast vývoje softwaru bylo představeno minulý týden na konferenci Gartner Application Innovation & Business Solutions Summit v Londýně:  „Lídři odpovědní za vývoj softwaru jsou pod neustálým tlakem ohledně zavádění moderních architektur a technologií. Aby se jim dařilo, potřebují vědět, které trendy mají největší potenciální dopad na jejich digitální úsilí v kontextu reálného časového horizontu,“ zdůrazňuje viceprezident a analytik Gartneru Joachim Herschmann....